Liittokokousedustajien ja edustajiston vaalit 18.3.-6.4.2020

Kesällä 2020 järjestetään SuPerin liittokokous. Tätä ennen käydään 18.3.-6.4.2020 vaalit, joissa sinä pääset valitsemaan edustajat liittokokoukseen ja jäsenet seuraavaan edustajistoon.

Äänestämällä vaaleissa vaikutat siihen, ketkä ovat päättämässä sinun asioistasi ammattiliitossa. Vaalimateriaali tulee sinulle postitse, ja myös sähköinen äänestäminen onnistuu. Uutena on vaalikone, jonne linkki tulee vaalikoneen auettua.

Liittokokous on superilaisten keskuudestaan valitsemien edustajien kokous ja liiton tärkein päättäjä. Kesäkuun 2020 alussa pidettävä liittokokous linjaa toimintaa seuraavalle nelivuotiskaudelle ja valitsee puheenjohtajiston sekä liitolle että edustajistolle. Liittokokous järjestetään neljän vuoden välein.
Edustajisto on kahdesti vuodessa kokoontuva, superilaisten keskuudestaan valitsemien edustajien kokous, joka tekee suuret päätökset liittokokousten välisenä aikana. Keväällä edustajisto käsittelee seuraavan vuoden toiminnan painoalueet ja päätavoitteet ja hyväksyy tilinpäätökset ja toimintakertomukset. Syksyllä edustajisto hyväksyy toimintasuunnitelman ja talousarvion sekä päättää jäsenmaksuista. Kaikissa kokouksissa käsitellään ammattiosastoilta tulleita aloitteita.

Lue lisää liittokokoukseen liittyvistä asioista SuPerin sivuilta!